Sp-leder Vedum ber om avklaring fra Statsråden

Senterpartileder Trygve Slagvold Vedum ønsker at Regjeringen avklarer sin holdning til hva som kan aksepteres av herjinger i Østmarka og Enebakk. "- Jeg ønsker et tydelig svar fra miljøministeren i denne konkrete saken: Mener hun at innbyggerne i Enebakk skal måtte fortsette å leve med en nærgående ulv i sitt lokalsamfunn eller mener hun at det skal gis fellingstillatelse når belastningen blir så stor som her."

Vi i Enebakk Senterparti er glad for at vi har støtte både i eget fylkeslag og partiledelse i denne saken. Vi hadde håpet at de som styrer bygda også kunne gi tydelig beskjed til sine partifeller i Regjeringspartiene. Hvis viljen er til stede så kan faktisk denne saken løses av Regjeringspartiene. Så langt virker det som viljen ikke er til stede. Etter Statsrådens brev til forvaltningen så er det tvert i mot flere som tolker det slik at Regjeringen ønsker at det skal bli enda vanskeligere en til nå å få til skadefelling.