Per Martin Sandtrøen politisk rådgiver for partilederen

Per Martin Sandtrøen er tilsatt i Senterpartiets stortingsgruppe som politisk rådgiver for partileder Trygve Slagsvold Vedum. Per Martin er tilsatt i et vikariat som løper ut 2019 og han startet stillingen i dag.

Per Martin Sandtrøen har arbeidet som utenriks- og forsvarspolitisk rådgiver for Senterpartiets stortingsgruppe siden høsten 2014. Han har før det jobbet som trainee for Senterpartiet og i vikariat for Senterpartiets stortingsgruppe. Gjennom flere års arbeid for Senterpartiets stortingsgruppe har Per Martin opparbeidet seg bred erfaring innen de fleste relevante arbeidsoppgaver som følger av en jobb som politisk rådgiver for partileder, blant annet taleskriving, mediehåndtering og behandling av politiske saker i Stortinget.

Sandtrøen er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH). Han har en bachelorgrad i samfunnsøkonomi fra NTNU, samt studert et årsstudium i Internasjonale studier ved Høyskolen i Lillehammer. Per Martin kombinerte høsten 2009 og vinteren 2010 studier i internasjonal politikk ved Augustana University i Sør-Dakota med å konkurrere for skolelaget i terrengløp og friidrett. Sommeren 2014 studerte og jobbet Per Martin i Singapore som en del av Gründerskolen.

Ved siden av sine studier har Per Martin erfaring fra et bredt spekter av jobber, og har blant annet jobbet som gårdsarbeider, servitør, vikarlærer, skiskyttertrener, journalist, og leder av Studenttinget NTNU (tillitsvalgt for studentene ved NTNU).