Thor Grosås leder nominasjonskomiteen til stortingsvalget 2021

Nominasjonsprosessen i Akershus er i gang

Nominasjonskomiteen som skal sette sammen forslag til stortingslista 2021 er klar, og har begynt sitt arbeid

Onsdag 25. mars hadde nominasjonskomiteen sitt oppstartsmøte over Skype.

Komiteen består av:

• Thor Christian Grosås (leder) – Lillestrøm
  • Vivian Wahl – Nes
  • Nils Petter Wiik – Enebakk
  • Nina Brattvoll – Nordre Follo
  • Eva Holo Kostveit – Bærum
  • Halvor Bratlie – Lunner
  • John Arne Hovstad Balto – Aurskog Høland
  • Dorthea Enger – Senterungdommen
  • Hilde Widerberg – Senterkvinnene

Fylkessekretær Maja Aas er sekretær for komiteen.

Nominasjonskomiteen har nå henvendt seg til lokallagene for å be de foreslå 5 navn hver til stortingslista, hvor et navn må være fra egen kommune. Medlemsinvolvering er viktig i denne prosessen og det er foreslått at lokallagene tar direkte kontakt med sine medlemmer for å få innspill. Frist for lokallagene til å gi innspill til nominasjonskomiteen er 1. juni.

Etter at innspillene er kommet inn, skal nominasjonskomiteen presentere tre til fem navn på kandidater de anser å være mest aktuelle for de øverste plassene på valglista. Videre skal lokallagene sette opp forslag til fullstendig liste, før nominasjonskomiteen presenterer sin endelige liste som offentliggjøres og sendes til utsendingene til nominasjonsmøtet.

Den endelige lista blir vedtatt av nominasjonsmøtet som består av delegater fra lokallaga, samt delegater fra Senterungdommen og Senterkvinnene. Møtet er planlagt 25. november.

Har du spørsmål eller innspill til komiteen? Send en e-post til sekretær for komiteen Maja Aas, [email protected].