Mye står på spill

Simen Roterud

Leserinnlegg av Simen Roterud, publisert i Raumnes 6. september.

– Vi kan ikke finne oss i at kvinner ikke rekker fram til fødeavdelingen, at nærskoler legges ned, at bonden gir opp og at politiet ikke kommer når du trenger hjelp, skriver Simen Roterud i Nes Senterparti i dette leserinnlegget.

Ved høstens valg er det mye som står på spill – for veldig mange. Politikk og stortingsvalg handler om hvilket Norge vi vil ha.

Situasjonen for norske distrikter er like ille nå som for et halvt år siden. Vi kan ikke finne oss i at kvinner ikke rekker fram til fødeavdelingen, at nærskoler legges ned, at bonden gir opp og at politiet ikke kommer når du trenger hjelp. Statlige arbeidsplasser har forsvunnet og blitt sentralisert til større byer. Protestene har blitt overhørt og lokalsamfunn overkjørt. Hverdagen og framtida til mange lokalsamfunn står på spill.

Høstens stortingsvalg handler om å velge retning; Skal Høyre og Frp få fortsette med sentralisering og nedleggelser eller vil vi ha en regjering som bygger opp under lokal vekst og utvikling?

Senterpartiet vil gi alle muligheten til å leve gode liv, uansett hvor i Norge du bor. Politikk betyr noe. Det vil være for sent for mange deler av landet om fire år. Det er nå det gjelder!

Simen Roterud

Nes Senterparti