Årsmøtet 2020

Nordland Senterparti avholdt i helgen Fylkesårsmøte i Bodø. 143 hadde meldt seg på, og satte hverandre stevne på Scandic Bodø hotell. Det ble det største Årsmøte i Nordland Sp’ snart 100-årige historie. I salen befant seg 21 av 22 Ordførere seg som også er rekord i fylket.

Stortingsrepresentant Heide Greni  holdt en flott innledningstale før generaldebatten begynte. Det ble behandlet 15 resolusjoner av totalt 59 innkomne forslag. 12 år gamle Nicolai Valla fra Hemnes sto for det musikalske innslaget til stående ovasjoner fra hele forsamlingen. Møtet foregikk i en gemyttlig tone fra åpningen lørdag til avskjeden  søndag. Uvær til tross kom alle fram til årsmøtet i rett tid. Med bakgrunn i et brakvalg i høst, er det grobunn for både optimisme og pågangsmot i partiet. Nå rustes det til ny Valgkamp i 2021.

37 år gamle Trine Fagervik fra Leirfjord ble valgt til ny Styreleder. Hun får med seg 3 nye styremedlemmer: Sindre Engseth fra  Sør-Salten (Rødøy), Iren Beathe Teigen Nord-Helgeland (Lurøy) og Peter Talseth Midt-Helgeland (Alstahaug).

IMG_1868.jpg
Avtroppende fylkesleder Svein Eggesvik ønsker velkommen til Nordland Senterpartis største årsmøte noensinne.
IMG_1881.jpg
Den nye fylkeslederen Trine Fagervik har fått overrakt lederklubba, og er klar til å ta fatt på sin store utfordring.

Det nye fylkesstyret i Nordland består av:

IMG_2199.JPG

Fremste rekke f.v: Aasa Storlien, Sør-Helgeland. Anette A.Å. Bang, Senterungdommen. Willfred Nordlund, Stortinget. Trine Fagervik, ny Fylkesleder. Iren Beathe Teigen, Nord-Helgeland (Ny. Anne Sand, Lofoten – Organisatorisk nestleder.

Bak f.v. Karl Hans Rønning, Gruppeleder Fylkestinget. Christina Falch Holmvaag, Nord-Salten. Bent Joacim Bentzen, 1. Vara og Fylkesråd for Samferdsel. Svein Nilsen, Ofoten – Politisk nestleder. Jan Otto Fiplingdal, Fylkesstudieleder. Peter Talseth, Midt-Helgeland (Ny)

Odd Arne Andreassen, Vesterålen og Sindre Engseth, Sør-Salten (Ny var ikke til stede.