Senterungdommen imponerer i Fylkestinget!

Sist endret: 27.09.2020 #Nordland

Senterungdommen har i sannhet satt sitt preg på Fylkestinget i Bodø denne uken. De unge fremstår som reflekterte, grundige og godt skolerte «Politiker-aspiranter», som når de går på talerstolen med all mulig tydelighet viser at de har gjort hjemmeleksene sine. Fylkesråd for Samferdsel, Bent Joacim Bentzen er med sine 28 år allerede en erfaren retoriker som ikke går av veien for å tale opposisjonen midt imot.

Kim A. Haugan Schei har vært fungerende Gruppeleder i dette tinget. Med sin lange erfaringsbakgrunn i partiet, og som fhv. Fylkesleder i Senterungdommen akslet han «trøya» fullt ut. Fylkesleder Anette Amalie Åbodsvik Bang briljerte også med sin grundighet i saksforberedelse, og med en ukuelig tro på Senterparti-fremtiden imponerte hun både egne kolleger, og resten av fylkestinget. Hvorfor være liten, - når man er lykkelig som stor? Senterpartiet er størst med 12 representanter, Fylkesordføreren, og 2  fylkesråder. Kun Ap har like mange delegater i fylkestinget nå.