Bjarne Undheim går av som fylkesleder av Sp i Rogaland

Under Senterpartiet i Rogaland sitt fylkesårsmøte som avholdes i Haugesund den 2. – 3. mars gir Bjarne Undheim seg som fylkesleder etter 6 år i vervet. Han har ledet fylkeslaget i en svært spennende tid for Senterpartiet. Der partiet har gått fra å være ett regjeringsparti til å bli en av de tydeligste opposisjonspartiene på stortinget.

«Jeg er svært ydmyk og takknemlig for den tilliten partiet gitt meg alle disse årene, og jeg ser tilbake på en innholdsrik og spennende tid for partiet» sier Bjarne Undheim og fortsetter.

«Det å få muligheten til å arbeide med så mange dyktige tillitsvalgte og folkevalgte har vært svært givende. Et av høydepunktene var uten tvil stortingsvalget i høst der Senterpartiet gjorde sitt beste valg på over 20 år. Jeg har i 6 år fått lov å lede fylkeslaget, og nå er tiden kommet for å gi stafettpinnen videre» avslutter Undheim

Selv om han gir seg som fylkesleder vil Undheim fortsette som medlem av sentralstyret i Senterpartiet.

En enstemmig valgkomite innstiller Vidar Nedrebø fra Gjesdal som ny fylkesleder for Senterpartiet i Rogaland. Nedrebø arbeider til daglig som dyrlege, sitter i kommunestyret i Gjesdal og er i dag 1.nestleder for Senterpartiet i Rogaland.

«Når en markant personlighet som Bjarne Undheim nå gir seg som fylkesleder er det svært gledelig at det ikke oppstår et vakuum i organisasjonen og at valgkomiteen enstemmig kan fremme Vidar Nedrebø som ny fylkesleder» sier leder av valgkomiteen Eirik Birkeland.

«Vi er sikre på at Nedrebø vil være den rette til å lede fylkeslaget i tiden som kommer. Han har i sine verv vist stort engasjement og stor arbeidskapasitet som smitter over til resten av organisasjonen.  Valgkomiteen er sikre på at Nedrebø sammen med resten av fylkesstyret, i tett samarbeid med lokallaga, vil gi oss ett godt utgangspunkt for valget i 2019.» avslutter Birkeland.

Andre spørsmål og kommentarer ta kontakt med:

Eirik Birkeland: 994 62 353, [email protected]

Bjarne Undheim: 48148010

Vidar Nedrebø:  41642502

Hele innstillingen fra valgkomiteen ser slik ut.

Fylkesleder: Vidar Nedrebø (Gjesdal)

1.Nestleiar: Øyvind L. Tveitane (Suldal)

2.Nestleder: Louise Kvitvang (Haugesund) Ikke på valg

Fylkesstudieleder: Hilde Kraggerud (Klepp)

Styremedlem: Wenche Lindtner (Karmøy)

Styremedlem: Kjetil Slettebø (Bjerkreim) Ikke på valg.

1.varamedlem: Ingvill Jørgensen (Stavanger)

2.varamedlem: Anders B. Ueland (Hå)

3.varamedlem: Sigrid Bojesen (Sauda)

4.varamedlem: Ivar Tore Storhaug (Eigersund)