Nærbutikkene må sikres både nå og på lang sikt

De kjemper for de små dagligvarebutikkene i distriktene. Nærbutikken er en viktig del av bygda, slår Senterpartiets førstekandidat til fylkestingsvalget, Hanne Marte Vatnaland, og stortingsrepresentant Lisa Marie Ness Klungland fast. Denne uken møtte de ildsjelene bak nærbutikker i Bjerkreim, på Undheim, i Oltedal og på Høle.

Dei vil ha omkamp og Forsand til Strand

Les brevet frå Magnhild Meltveit Kleppa, Arne Bergsvåg og Odd Arild Kvaløy her

Vatnaland listetopp, Rogaland Senterparti med sterkt lag til fylkestingsvalget

Nominasjonsmøtet i Rogaland Senterparti var ikke i tvil: Hanne Marte Vatnaland er partiets toppkandidat ved fylkestingsvalget neste år. Hun overtar dermed stafettpinnen fra partiets nestor, Arne Bergsvåg.

I sum et godt budsjett, men flere prosjekter må fram i køen

Mye positivt, men fortsatt utfordringer. Det er konklusjonen fra sentrale folk i Senterpartiet i Rogaland etter dagens framlegging av statsbudsjettet.

Dette er Rogalands-nyhetene fra Statsbudsjettet

Flere gode nyheter for Rogaland i statsbudsjettet: Fergene i sambandene Vassøy og Kvitsøy blir gratis fra midten av august neste år, og billettprisene i fergesamband på riks- og fylkesveinettet reduseres ytterligere til 50 prosent. I forhold til det viktige RV13-prosjektet i Suldal, fortsetter forberedelsene til anleggsstart.

Me treng ei storstilt kvinnehelsesatsing

Den siste tida har det blitt store reaksjonar på at estetisk pleie har blitt fronta og marknadsført i kvinnehelsa sitt namn.

Fylkespolitikerne vil ha medisinstudiet til Stavanger

-Vi vil aldri akseptere at universitetet i Stavanger ikke får en fullverdig utdanning innen medisin, og det samme gjelder psykologi, sier Hanne Marte Vatnaland etter at fylkesutvalget i dag behandlet saken.

Senterpartiets ledende samferdselspolitikere besøker viktige vegprosjekter i Rogaland

-Det vi har sett i Rogaland i dag, bekrefter nødvendigheten av å få i gang flere viktige samferdselsprosjekter i fylket. Selv om vi ikke kunne love noe konkret, kjenner vi nå en del av utfordringene langt bedre, sier Senterpartiets Nils Ramsøy som sammen med Erling Sande og Geir Adelsten Iversen fra Stortingets samferdselskomite i dag besøkte nordfylket og Ryfylke.

Viktige saker på dagsorden da  lokallagene møtte stortingspolitikerne

Viktige saker på dagsorden da lokallagene møtte stortingspolitikerne

Ingen tvil om at strøm- og energiprisene og utfordringene innen landbruk og næringsliv var et hett tema. Men lagene i Senterpartiet i Rogaland og noen av deres lokale bedrifter, hadde også mange andre saker de ville ta opp under lytterunden denne uka. Der møtte de våre to på Rogalandsbenken, samt andre sentrale i partiet her i fylket.

Gratisferjene kaster snart loss

Viktige saker på dagsorden da fylkessamferdselsstyret hadde møte i dag. Nå er det klart at ferjene i Finnøysambandet og Ryfylkeferja blir gratis fra 28. september.