Trygve_Glad

Møt Trygve i Rogaland 19.august

Norske arbeidsplasser, landbruk og bønder er noe av det som står på programmet når Senterpartiets leder Trygve Slagsvold Vedum torsdag besøker Rogaland. I løpet av dagen er han i Vikeså i Bjerkreim, Varhaug i Hå, i Stavanger, Haugesund og på Utsira.

Partilederens besøk begynner i Vikeså kl. 09.45. Der møter han blant andre representanter for lastebilbransjen. På plass er også første- og andrekandidat Geir Pollestad og Lisa Marie Ness Klungland, samt fylkesleder Vidar Nedrebø. Alle ønskes velkommen av Bjerkreim-ordfører Kjetil Slettebø.

Så går turen til Varhaug, hvor vi ønskes velkommen av varaordfører Svein Høyland. Bonde Magnhild Aanestad tar imot kl. 11.15, Lerbrekkveien 210. Hun satser offensivt, driver både med storfe og gris, investerer og vil gjerne dyrke mer jord. På Varhaug møter Trygve representanter for pelsdyrbøndene som framfor alt nå trenger forutsigbarhet for å komme seg videre i livet.

I Stavanger besøker partilederen Rosenberg kl. 13.00, der han også får selskap av partikollega og stortingsrepresentant Jan Bøhler, som selv har arbeidet ved bedriften.

Etter besøket på Rosenberg, settes kursen nordover. I Haugesund er det klart for Trygve, partivenner og andre i Byparken fra kl. 17.45. I tillegg til at han selv vil si noen ord her, er selvsagt første-, andre- og tredjekandidat, Geir Pollestad, Lisa Marie Ness Klungland og Tor Inge Eidesen, med.

Torsdag kveld går turen til Utsira der Trygve avslutter dagen, før ferden fortsetter nordover fredag.