Fylkestinget: Innlegg til sak om kjøp av rutetenester
Sogn og Fjordane fylkeskommune er først i Norge til å be om nullutslepp på nye båtrutekjøp, og det skal vi vere stolte av.
Vi brukar i dag 127 mill til rutekjøp – i økonomiplana vi har lagt inn ytterlegare auke opp til 232 millioner for å møte det grøne skiftet.
Det vil seie at vi fylkespolitikarar har omfordelt midlar og bevilga ekstra midlar for at vi skal få gjennomført dette - og det er gledeleg å registrere at fleire aktørar i markedet no jobbar aktivt for å komme i posisjon og vere klare med løysingar til vi lyser ut vårt anbud 20 oktober 2019.
Men fylkesordførar – det er ein gong slik at dette kan ikkje fylkeskommuna klare åleine – her må stat og regjering inn med midlar for å få gjennomført dette.
Regjeringa vil i revidert statsbudsjett føreslå å bevilge 24 millioner kroner som skal deles ut til fylkeskommuner for å framskynde utviklingen av klimavennlige hurtigbåter - dette er vel og bra – men sidan Sogn og Fjordane fylkeskommune er langt framme i dette arbeidet – må dette tiltaket få tilbakevirkande kraft om vi skal kunne nytte av oss- det sidan vi skal sende ut vårt anbud 20 oktober og desse midlane skal tildelast i november, så må vi ha mulighet til å søkje støtte på arbeidet som vi allereie har gjort.
Samtidig må vi ta inn over oss at vi har ei økonomisk ramme – og at pengane ikkje kan brukast meir enn ein gong - det vil sei at dei pengane vi har skal dekke både det som går på utslepp – miljø og universell utforming og at der også er att pengar til sjølve rutekjøpet .
Primæroppgåva vår er å sikre rutetilbod til dei fastbuande i fylket og i tillegg ser vi at dei faste rutene våre også blir brukt av mange i reiselivssamanheng der for eksempel hovedutvalg for næring er inne og støttar opp økonomisk i enktelte tilfeller , og det er viktig for folk som bur på øyane i Sogn og Fjordane at dei har eit rutetilbod som gjer at dei kan fortsette å bu akkurat der dei vil.