Tønsberg

Artikler Tønsberg Sp

Følg oss på Facebook
Ny fagplan for arbeid og næring skal utarbeides i Tønsberg kommune

Senterpartiet er strålende fornøyd med å ha fått med seg et enstemmig kommunestyremøte på forslaget om at det i forbindelse med ny kommuneplan skal utarbeides en fagplan for arbeid og næring.

Den vedtatte fagplanen skal legge grunnlag for flere ut i arbeid, tiltak for å sikre næringslivet nødvendig kompetent arbeidskraft og utvikling av nye arbeidsplasser i hele kommunen.

Derfor vil vi utrede parallellbrualternativet

Som en av hovedsakene gikk Tønsberg Senterparti til valg på å utrede ny parallell kanalbru som ny fastlandsforbindelse for Nøtterøy, Tjøme og Husøy. Valgresultatet endte med et flertall i Tønsberg kommunestyre bestående av Ap, Krf, Mdg og Sp. I vår politiske samarbeidsplattform er utreding av parallell kanalbru et av hovedelementene.

De barnehageansatte er våre helter - men vi trenger flere voksne nå

- Det er på tide med et løft, skriver Jill Eirin Undem og Øyvind Oppegård. Alle som leverer og henter ungene sine vet at det utføres mye godt arbeid i barnehagene. De ansatte er våre store helter. Barnehagene har likevel hatt stramme rammer de siste årene.

En buss nær deg

Vi kommer ingen vei med at ulike partier diskuterer hvem som har skylda for hva som er gjort eller ikke. Nå må vi se framover. Vi vil ha en buss nær deg.

Hvor går Barkåker?

Dagens Barkåker er et vitalt og livskraftig lokalsamfunn. Vi har ikke bedt om noe fra kommunen. Nå står området under press fra ulike aktører. Hva skjer videre i denne delen av Tønsberg?

Datalagringssentral på Tveiten

Tønsberg og Re Senterparti ønsker at norsk vannkraft skal benyttes slik at verdiskapningen styrker lokalt, norsk næringsliv.

Spinning