Det beste skolevalget på 10 år

Sist endret: 27 09 2020

På Senterpartikontoret i Oslo var mange ungdommer samlet for å nyte lokalprodusert mat da jubelen brøt ut. Når skolevalgresultatet ble offentliggjort ble det klart at Senterungdommen får en oppslutning i skolevalget på 6,8 %. Dette er en framgang på over 2,6% fra valget 2013 og det beste skolevalget Senterpartiet har gjort på 10 år.

Ungdommen velger en ny regjering

- Fantastisk! Jeg er veldig glad for at så mange ungdommer ønsker et sterkt Senterparti. Dette viser at vår kamp for tjenester nært folk har gjenklang hos ungdommen i landet. Mange er enige med oss i at grunnleggende tjenester som politi, sykehus og forsvar skal utvikles, ikke avvikles!, sier en fornøyd leder i Senterungdommen, Ada Arnstad.

Ungdom er lei av sentraliserende politikk som øker forskjellene mellom folk. MEN vi tar ingen stemmer for gitt! Hvis ungdom vil at velferd skal gjelde i hele landet må de til valglokalene og bruke stemmeretten sin.

Senterungdomslaget
- Jeg er veldig stolt av Senterungdomslaget, dyktige debattanter og folk på stand i hele landet. Våre debattanter er i stor grad lokale, og har vært faktaorientert og ryddige i debattene. Ut fra valgresultatet ser det ut til å ha lønnet seg, sier Ada Arnstad, leder i Senterungdommen.