Høythengende pris til Finnmark Senterparti

Under Senterpartiets landsmøte stod jubelen i taket da Finnmark Senterparti ble tildelt Senterpartiets organisasjonspris. Prisen får de for det gode arbeidet de har lagt ned for å bygge lag og organisasjon over hele Finnmark.

- Det som har skjedd i Finnmark er helt fantastisk. Nå har Senterpartiet lokallag i alle kommuner i fylket og vi er det nest største partiet på flere målinger. Det kommer ikke av seg selv, men av tydelige standpunkt og beinhard jobbing, sier leder i Senterpartiet Trygve Slagsvold Vedum.

Senterpartilederen har tatt turen til Finnmark fem ganger det siste året, og har vært med på å starte lokallag i Vadsø, Gamvik, Nordkapp, Båtsfjord, Berlevåg og Lebesby. Vedum er likevel klar på at det er folkene lokalt som gjør den viktigste jobben.

- Det er de som tar kaffepraten med naboer, kollegaer og familiemedlemmer og forteller dem at Senterpartiet ønsker de gode tjenestene som politi, skole, sykehjem barnehager nær folk. At Senterpartiet er imot tvangssammenslåingen av Finnmark og Troms og at vi har en politikk som tar folk i Finnmark på alvor i motsetning til regjeringa som sentraliserer og legger ned, sier Vedum, som tydelig er stolt over hva Senterpartiet i Finnmark har fått til lokalt.

- Se bare på Nordkapp Senterparti. I starten av 2018 hadde de to medlemmer, men nå er det blitt det største lokallaget i Finnmark med over 80 medlemmer. Det er utrolig gledelig at vi ser økt engasjement og medlemsvekst over hele Finnmark, avslutter Vedum.