2017 - Trygve Slagsvold Vedum på stand på Karl Johan(1)

- Senterpartiet har medlemsvekst syv år på rad

- For syvende året på rad har Senterpartiet medlemsvekst. Ved inngangen til 2021 har Senterpartiet 20 261 betalende medlemmer, en vekst fra 1. januar 2020 da medlemstallet var 20 122, sier Senterpartiets leder Trygve Slagsvold Vedum.

- Foran årets stortingsvalg, som kan bli Senterpartiets beste noensinne, gir det ekstra styrke å ha stadig flere medlemmer med på laget. Medlemsveksten viser at folk har fått nok av at helsevesenet, politi, lokale NAV-kontor, skattekontor og tingretter blir sentralisert i bygd og by, sier Vedum.

- Den økte støtten både i medlemstall og i oppslutning viser at folk er lei av regjeringens stadige sentralisering, og heller vil ha Senterpartiets løsninger. Å sentralisere er det motsatte av å lytte til folk, fastslår Vedum.

- Senterpartiet er et godt verktøy for folk i hele Norge som vil ha nærhet til skole, barnehager, eldreomsorg og sykehjem. Senterpartiet har også i 2020 hatt gode samtaler med folk i hele Norge, og slik kjent på den tilliten man er gitt, sier Vedum.

- Politikk er lagarbeid, og til tross for et vanskelig 2020 så har partiet klart å fortsette arbeidet med å bygge organisasjonen. Det er ekstra sterkt å ha medlemsvekst også i et mellomvalgsår som 2020 var, spesielt med tanke på den begrensede muligheten til tett kontakt mellom folk som koronaen førte til.  Gode meningsmålinger og medlemsveksten de siste årene gir økt motivasjon til å fortsette å arbeide for nære tjenester i hele Norge. Til syvende og sist må vi lytte til folket som har valgt oss, avslutter Vedum.

Senterungdommen hadde 1 992 betalende medlemmer ved utgangen av 2020. Til sammen hadde Senterbevegelsen 22 253 betalende medlemmer pr. 31.12.20.