2020 - Bønder som setter poteter, våronn i Frogn, Akershus

Digitale seminarer våren 2020

I vår inviteres folkevalgte og tillitsvalgte i Akershus Senterparti til digitale seminarer via Teams med ulike temaer.

Det arrangeres et digitalt seminar hver uke i mai og i juni t.o.m uke 25. Fylkesstyret i Akershus Senterparti hadde planlagt to folkevalgtsamlinger i vår, som naturlig nok måtte avlyses på grunn av covid-19. Løsningen ble i stedet å arrangere ulike digitale seminarer med temaer som er relevant for lokallagene og kommunestyregruppene.

Seminarene blir ledet av nestleder i Akershus Senterparti Brita Skallerud, og har en innleder som snakker i 20-30 minutter. Det vil til slutt åpnes opp for spørsmål.

Innkalling til seminarene sendes til folkevalgte og tillitsvalgte på e-post.

Foreløpig plan over seminarer:

Onsdag 6. mai kl. 19:00: Planarbeid i kommunene med leder for plankomiteen i Viken, Annette Lindahl Raakil

Mandag 11. mai kl. 20:00: Kommuneøkonomi med stortingsrepresentant Sigbjørn Gjelsvik

Onsdag 20. mai kl. 19:30: Hvordan bruke Inn på Tunet i din kommune, med daglig leder i Inn på Tunet Akershus, Ellen Ødegaard

Onsdag 27. mai kl. 20:00: Rusreformen med generalsekretær i Norsk Narkotika Politi Forening (NNPF), Kristine Moss

Torsdag 4. juni kl. 19:30: Beredskap, medisin og utstyr og kornlager sammen med jordbruket under coronakrisen. Med Christian Anton Smedshaug, daglig leder i AgriAnalyse og styremedlem i Akershus Senterparti

Tirsdag 9. juni kl. 19:00: Klima og karbon, forbruk og landbruk, hvordan skal vi arbeide i SP? Med Knut Skinnes, ansvarlig tilrettelegger og partner i Green House AS

Mandag 15. juni kl. 18:30: Interkommunale samarbeid, fordeler og ulemper? Med rådmann i Eidsvoll kommune Knut Haugestad.