Oppland Sp Marit Knutsdatter Strand Bengt Fasteraune nominasjonsmøte 311020

Stortingsvalgliste

Marit og Bengt har full støtte i Oppland

- Oppland Senterparti har fortsatt en målsetting om over 30% oppslutning ved Stortingsvalet, sier fylkesleder og 3.kandidat Kjersti Bjørnstad. Politikken vår trengs sårt etter 7 år med sentralisering av en blå-blå-regjering.

Det var stor enighet mellom lokallaga på Oppland Senterparti sitt nominasjonmøte på Beitostølen i helga. Lokallag opprettholdt sin tydelige støtte til kandidatene på listeforslaget.

-Den vedtatte nominasjonslista viser at Oppland Senterparti har mange gode kandidater med bred erfaring og som vil gjøre en god jobb for innbyggerne i hele fylket i kommende valgperiode. Vi er svært fornøyd med det endelige resultatet, sier politisk nestleder og leder for nominasjonskomiteen Olav Røssum.

Topp to, Marit Knutsdatter Strand og Bengt Fasteraune, er begge inne i sin første periode som stortingsrepresentanter. Marit er den i Utdannings- og forskningskomiteen med mest taletid i Stortingssalen. Bengt er medlem av transport-og kommunikasjonskomiteen.

-Marit og Bengt viser stor interesse for alt velgerne og de lokale folka våre målbærer. Det er viktig at disse to representerer velgerne i Oppland i fire nye år, sier fylkesleder Kjersti Bjørnstad.

Etter at valget var gjennomført var det lokalledersamling og den nyvalgte duen på topp to vart sporen straks utfordret på hva de skal prioritere dersom Sp kommer i regjerning neste høst.

Bengt er soleklar når det gjelder hva som må prioriteres fremover: -Vi skal ikke gi oss før vi har 100 % dekning med breiband i fylket og landet for øvrig. 95% er ikke bra nok! Teknologien og utviklingen krever det og vi har mye å tjene på det.

Marit uttrykte sin største sympati med de 197 kommunestyrerepresentantene som Senterpartiet har i Oppland: det er en umulig oppgave å skulle sikre tjenester nær folk når regjeringa strammer inn pengesekken mer og mer. –Jeg er overbevist om folka våre gjør alt de kan for å snu hver krone, men det strekker ikke til når kronene som kommer blir færre og færre og oppgavene flere og flere.

-Sentraliseringa vil ingen ende ta og vi har en viktig jobb å gjøre. Vi er svært glade for tilliten som er vist oss. Vi gleder oss til fortsettelsen med valgkamp sammen med de 24 lokallaga våre, avslutta Bengt Fasteraune.

Nominasjonsmøtet valgte på møte på Beitostølen 31. oktober 2020 enstemmig følgende stortingsvalgliste for Oppland Senterparti til stortingsvalget 2021:

1. Marit Knutsdatter Strand, Øystre Slidre
  2. Bengt Fasteraune, Dovre