Åslaug Sem-Jacobsen og Olav Urbø skal lytte til folk fra reiseliv og busselskap

Senterpartiet skal gjennomføre en kampanje «Senterpartiet lytter» - med oppstart første uka i januar.

Ved å sende Åslaug Sem-Jacobsen og Olav Urbø sammen med sentrale tillitsvalgte i kommunene på rundtur i fylket får de en verdifull informasjon om hverdagen til folk flest i Telemark. Hva er viktig for at bedriftene skal få hjula til å gå rundt. Hva trenger lag, foreninger, organisasjoner for å opprettholde og kanskje øke aktiviteten? Hva snakkes det om rundt kafebordene, på eldresenteret eller i friminuttene på skolen?

Telemark Senterparti har naturlig nok utfra dagens smittesituasjon valgt å gjennomføre et redusert opplegg digitalt første uka i januar med fokus på reiselivet i kommunene Vinje og Tinn. I tillegg et teamsmøte med Telemark Bilruter med tema rammebetingelser for ekspressbusser.

Dette er et opplegg med en reiserunde med alle stortingsrepresentantene (og de nye toppkandidatene) i alle fylker der målet er å vise at Senterpartiet er et parti som lytter til folket og tar deres meninger og utfordringer på alvor. Dette kombineres med en toppkandidatsamling i etterkant av lytterunden på teams. Da skal de ulike toppkandidatene presentere hva folk var opptatt av i sine respektive fylker som grunnlag for en god debatt og med diverse innledninger rundt dette sammen med de andre.

Følgende opplegg blir gjennomført:

Hei og riktig godt nytt år.

Verden endrar seg stadig og dessverre litt tilbakeslag når det gjelder Corona og dermed fysiske møter. Slik situasjonen er nå så foreslår vi å ha møtet på TEAMS, samme tidspunkt.

Onsdag 6. januar

Kl 10.00- 11.00: Møte med Telemark Bilruter med tema rammebetingelser for Ekspressbusser, både reint kortsiktig i disse kronatider og i et langsiktig perspektiv. Åslaug og Olav møter repr for Telemark Bilruter. I tillegg deltar også ordfører Kjell A Sølverød i Siljan siden Grenlandsekspressen gjennom Siljan er også et aktuelt tema.

Kl 13.00 – 14.00: Møte med aktuelle vinterdestinasjoner som Rauland Skisenter og Vierli. Med på møtet: Åslaug Sem-Jacobsen, Olav Urbø, Jon Rikard Kleven og Stein Birger Johnsen, repr for vinterdestinasjoner i Rauland.

Torsdag 7.januar

Kl 10.00-11.00: Reiseliv og turisme i Tinn

Deltagere: John Kristian Stubban, direktør Gaustablikk Høgfjellshotell, Halvor Haukaas, daglig leder Gaustabanen, Hege Sætre Næss, daglig leder VisitRjukan, Åslaug Sem-Jacobsen, Bjørn Sverre Sæberg Birkeland og Wenke Haaven, Tinn Sp